Veelgestelde vragen

Werkgever

Fooks Payrolling

Wat is het verschil tussen een uitzendbureau en een payrollbedrijf?

-

Wat betekent payroll voor de werkgever?

.

Hoe lang mag iemand via payroll werken?

.

Wat valt onder payroll?

.

Waarvoor blijf ik zelf verantwoordelijk?

.

Wat verandert er voor mijn personeel?

.

Wat voor contract ontvangt mijn medewerker?

.

Hoe lang duurt een payroll contract?

.

Wat kost payrolling per uur?

.

Hoe kan ik mijn payroll tarief berekenen?

.

Hoe bereken je de kostprijs van een medewerker?

.

Voor wie is payroll geschikt?

.

Waar moet ik op letten bij het vergelijken van payrollbedrijven?

.

Wat zijn de payrollkosten?

.

Is payroll geschikt voor startende ondernemers?

.

Is payroll geschikt voor ZZP'ers?

.

Hoe stap ik over?

.

Fooks Salarisadministratie

Wat is salarisadministratie?

.

Salarisadministratie zelf doen of uitbesteden?

.

Wat kost salarisadministratie?

.

Fooks App

Waar kan ik de Fooks app downloaden?

.

Hoe geef ik de gewerkte uren van mijn medewerkers door?

.

Ik heb mijn medewerker aangemeld, maar de uitnodiging is nog niet ontvangen. Hoe komt dat?

.

Ik heb een verkeerd uurloon ingevuld, wat nu?

.

Hoe tekent de medewerker het contract?

.

Ik gebruik een urenregistratiesysteem dat niet in de lijst staat. Wat moet ik doen?

.

Wie kan ik bereiken als iets niet werkt?

.

Werknemer

Fooks Payrolling

Wat betekent payroll voor een werknemer?

.

Wat is loonheffingskorting?

.

Wanneer ontvang ik mijn salaris?

.

Wanneer ontvang ik mijn vakantiegeld?

.

Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?

.

Bouw ik via Fooks pensioen op?

.

Hoe kan ik mezelf ziekmelden?

.

Fooks Salarisadministratie

Wat is salarisadministratie?

.

Wat wordt er door Fooks voor mij als werknemer geregeld?

.

Hoe kan ik mijn loonstrook inzien?

.

Waarom is mijn salaris lager dan verwacht?

.

Hoe kan ik mijn overuren inzien of laten uitbetalen?

.

Wat moet ik doen als ik een wijziging in mijn persoonlijke gegevens heb?

.

Wat moet ik doen als ik mijn loonstrook niet heb ontvangen?

.

Fooks App

Waar kan ik mijn loonheffingskorting wijzigen?

Dat kun je doen in de Fooks app bij Mijn Gegevens. Daar kun je de loonheffingskorting aan of uit zetten. Na de wijziging krijg je een mail om de wijziging te ondertekenen. Na het ondertekenen gaat de wijziging in.

De uitnodigingslink vanuit Fooks doet het niet, wat nu?

Het kan zijn dat de link is verlopen. In dat geval kun je het beste aan jouw werkgever vragen of ze je opnieuw willen toevoegen in Fooks.

Waar kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Dit kun je doen in de Fooks app. Na het wijzigen in de app, moet je nog het document in je mail ondertekenen. Pas daarna gaat de wijziging daadwerkelijk in.

Kan ik mijn vakantie-uren en vakantiegeld laten uitbetalen?

Als je een oproepkracht bent die bij ons op de Payroll staat is het handig om onderaan je loonstrook te checken of je vakantie-uren en vakantiegeld opbouwt. Als dit niet direct wordt uitbetaald, bouw je het dus op en kun je het via de app laten uit betalen via ‘vakantie-uren’. Werk je voor een evenement? Dan krijg je jouw vakantie-uren en vakantiegeld gelijk uitbetaald tegelijk met je gewerkte uren.

Waarom hoef ik niet een nieuw contract te tekenen bij een nieuwe opdrachtgever?

Het kan zijn dat je bij Fooks ingeschreven staat bij een eerdere opdrachtgever. Leuk dat je je ook nog bij een andere opdrachtgever aanmeldt! In dat geval heb je dus een payrollcontract bij Fooks en hoef je dus niet een nieuw contract te tekenen bij de nieuwe opdrachtgever.
 

Hoe kan ik een werkgeversverklaring aanvragen?

In dit geval mag je een mail sturen naar Vraaghet@fooks.nl. Vanuit daar zullen we dit oppakken en z.s.m. naar je toe mailen.

Ik heb voor een evenement gewerkt, maar ik ben nog niet uitbetaald. Hoe kan dit?

Als je wekelijks wordt uitbetaald, worden de gewerkte uren de week na je dienst uitbetaald. Dit gebeurt op donderdag of vrijdag. Heb je niks ontvangen? Dat kan dat verschillende oorzaken hebben. Wat je zelf alvast kunt checken is of je bij Fooks alles in orde hebt. Dus is jouw registratie afgerond? ID geüpload en contract ondertekend? Zo ja, dan kan het zijn dat jouw uren nog niet naar ons zijn doorgezet. We willen je dan in ieder geval vragen om tot en met de maandag af te wachten. Alsnog niks ontvangen? Dan kun je contact opnemen.

Ik heb een vraag, hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons van maandag tot en met vrijdag bereiken op 024-2120160 of via vraaghet@fooks.nl

Maak een afspraak

Onze collega’s Mylon, Robert, Max of Danny vertellen graag
wat we voor jullie kunnen doen. We horen graag van je.